نشت یابی آنلاین چیلرهای جذبی

چیلر جذبی

در سیستم های تهویه و تبرید چیلرها به دو دسته چیلر جذبی و تراکمی دسته بندی می شوند. چیلرها از سری دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع هستند که با استفاده از بخار یا شعله مستقیم گاز به خنک سازی سیال(آب) می پردازند. چیلر های جذبی که به آن چیلر ابزوربشن هم می گویند به عنوان یک ماشین در یک سیکل به نام سیکل جذبی کار می کند.این دستگاه شامل چهار قسمت اصلی با نام های اواپراتور،جاذب،ژنراتور و کندانسور می باشد.

نشتی در چیلر های جذبی

از آنجا که بدلیل عمل کندانس در سیکل عملکرد چیلر جذبی فشار منفی(وکیوم )ایجاد میشود لذا بروز نشتی داخلی و خارجی بر روی راندمان و عملکرد تجهیز بشدت اثر میگذارد. در این تجهیز اغلب از پمپ های وکیوم برای تخلیه داخل محفظه چیلر استفاده میشود که بیشتر نقش کمکی دارد و اصل عمل وکیوم سازی توسط چرخه کندانس اتفاق می افتد. با افزایش میزان هیدروژن تولیدی در محفظه یا خروجی حباب از اگزاست پمپ وکیوم میتوان به وجود نشتی پی برد.

نشت یابی آنلاین و برخط چیلر جذبی و شناسایی نقاظ نشتی خارجی

با تغییر در میزان سرمایش چیلر و تست حباب از اگزاست پمپ وکیوم میتوان از وجود نشتی خارجی اطمینان حاصل نمود. در بسیاری از پلنت های صنعتی از آنجا که امکان خارج کردن تجهیز از مدار وجد ندارد لذا نشت یابی آنلاین بسیار حائز اهمیت است. به دلیل شرایط وکیوم و نیاز به شناسایی دقیق نشتی ها انجام آنلاین تست هلیمی انجام میپذیرد.به دلیل وجود رطوبت در این روش باید از پراب ویژه که دارای ممبرین انتفال دهنده هلیوم است استفاده کرد.

نشت یابی آفلاین چیلر برای شناسایی نشتی داخلی و خارجی

در حالتیکه تجهیز از مدار خارج شده باشد با استفاده از پمپ وکیوم باید تجهیز را خلاء نمود و از روش وکیوم تست برای شناسایی نشتی مشابه مبدل های حرارتی استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *